اخبار, مناسب سازی  |  10 مرداد 1395

آیین نامه اجرایی ماده (۲) قانون جامع در خصوص مناسب‌سازی معابر، قانون شد

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی کشور در اولین جلسه ستاد مناسب‌سازی هرمزگان از تبدیل آیین‌نامه اجرایی مناسب‌سازی به قانون خبر داد و گفت: بررسی وضعیت شهرداری‌ها و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها براساس میزان عملکرد در بحث مناسب‌سازی در سال ۹۴ از اقدامات سال جاری دبیرخانه است.

آیین نامه اجرایی ماده (2) قانون جامع در خصوص مناسب‌سازی معابر، قانون شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور به نقل از هرمزگان، «ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی» رئیس دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی کشور در اولین جلسه ستاد مناسب‌سازی هرمزگان از تبدیل آیین‌نامه اجرایی مناسب‌سازی به قانون خبر داد و گفت: مناسب‌سازی در جایگاه آئین‌نامه اجرایی دومین ماده قانون جامع حمایت از حقوق معلولین قرار داشت که در حال حاضر جایگاه ویژه‌تری پیدا کرده و به صورت قانون در آمده است.

 

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی کشور فرآیند بررسی وضعیت عملکرد شهرداری‌ها در این خصوص از سوی ستاد مناسب‌سازی کشور و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها براساس میزان عملکرد در بحث مناسب‌سازی در سال 94 را از اقدامات سال جاری عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد با پیگیری استانداری و ابلاغ به فرمانداران مناسب‌سازی اماکن، معابر و فضاهای شهری در تمامی استان‌ها تبدیل به دغدغه شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به تعاملات و پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده ردیف بودجه‌ای برای مناسب‌سازی در دستگاه‌ها لحاظ شود و لازم است ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در راستای بودجه‌های مصوب سالانه خود مناسب‌سازی اماکن و ساختمان‌ها را رعایت کنند.

 

کاظمی مومن‌سرایی به جایگاه خاص جغرافیایی و جاذبه‌های گردشگری هرمزگان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط توریستی و گردشگری در استان می‌توان با اعمال صحیح اصول مناسب‌سازی اماکن شهری جنبه گردشگری و توریستی شهر بندرعباس و استان هرمزگان را تقویت کرد.

 

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور همچنین درخصوص پیگیری و حمایت از طرح‌ها، پیشنهادات و مشکلات مطرح شده از سوی انجمن‌های معلولین در استان قول همکاری و مساعدت داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − پنج =