اخبار, مناسب سازی  |  10 مرداد 1395

مناسب سازی در هرمزگان دغدغه شود

ابراهیم کاظمی مومن سرایی که در اولین جلسه ستاد مناسب سازی هرمزگان سخن می گفت با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در ستاد مناسب سازی کشور از تبدیل بحث مناسب سازی از شکل آیین نامه اجرایی به قانون خبر داد و گفت : مناسب سازی در جایگاه آئین نامه اجرایی دومین ماده قانون جامع حمایت از حقوق معلولین قرار داشت که در حال حاضر جایگاه ویژه تری پیدا کرده و به صورت قانون در آمده است.

 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان اجرای پروژه ای در سال 95 برای بررسی وضعیت شهرداری ها از سوی ستاد مناسب سازی کشور و انجام ارزیابی عملکرد دستگاهها براساس میزان عملکرد در بحث مناسب سازی در سال 94 دو خبر دیگری بود که کاظمی مومن سرایی در جمع اعضای ستاد مناسب سازی استان مطرح کرد و گفت : لازم است با پیگیری استانداری و ابلاغ به فرمانداران مناسب‌سازی اماکن، معابر و فضاهای شهری در تمامی استان تبدیل به دغدغه شود.

 

وی ادامه داد با توجه به تعاملات و پیگیری های صورت گرفته مقرر گردیده ردیف بودجه ای برای مناسب سازی در دستگاهها لحاظ گردد و لازم است ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در راستای بودجه‌های مصوب سالانه خود مناسب‌سازی اماکن و ساختمان‌ها را رعایت کنند.

 

رییس دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی کشور به جایگاه خاص جغرافیایی و جاذبه های گردشگری هرمزگان اشاره کرد و گفت : با توجه به شرایط توریستی و گردشگری در استان می توان با اعمال صحیح اصول مناسب سازی اماکن شهری جنبه گردشگری و توریستی شهر بندرعباس و استان هرمزگان را تقویت کرد.

 

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشورهمچنین در خصوص پیگیری وحمایت ازطرح ها ، پیشنهادات و مشکلات مطرح شده از سوی انجمن های معلولین در استان قول همکاری و مساعدت داد.

 

همکاری بیشتر صدا و سیما در بحث فرهنگ سازی ، پیگیری شهرداری در خصوص عدم صدور مجوز پایان کار اماکن عمومی که استاندار‌دهای مناسب برای معلولان را ندارد.

 

دکتر مسعود دالمن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز در ادامه با اشاره به اهمیت بحث مناسب سازی گفت :برای دستیابی به اهداف مناسب سازی باید با تغییر نگرش و افکار مسئولین ، ضرورت پرداختن به این مبحث در ذهن افراد جانمایی گردد آنگاه تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها جامع تر و عملی تر خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: در این مقوله بخشی از کار مربوط به اصلاح قوانین و ساختار قانونی است مانند قوانین موجود در شهرداری ها و نظام مهندسی و بخشی دیگر نیز مربوط به بودجه است که فقط در صورت تامین بودجه         می توان در این زمینه موفق عمل کرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان ادامه داد با توجه به گرایش جمعیت کشور به سمت سالمندی و لزوم ایجاد شرایط خاص برای زندگی سالمتر و راحتتر این قشر از افراد، اهمیت مناسب سازی اماکن عمومی دوچندان خواهد شد و اکنون لازم است مناسب سازی در روستاها به شکل بنیادین پیگیری شود.

 

سیما مرادی مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان و دبیر جلسه نیز ضمن قرائت مصوبات آخرین جلسه سال 94 ستاد مناسب سازی استان و ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته از همکاری کلیه دستگاه ها با دبیرخانه در سال 94 تقدیر و خواستار همراهی بیشتر آنان در سال 95  شد.

 

وی از حضور کارشناس ستاد مناسب سازی کشور در بندرخمیر خبر داد و افزود با توجه به انتخاب شهر بندر خمیر به عنوان پایلوت شهر بدون مانع در استان مهندس شاه حسینی کارشناس ستاد مناسب سازی کشور ضمن بازدید از مبلمان و خدمات شهری بندرخمیر ، در جلسه ای با مسئولین اجرایی شهرستان موضوعات و الزامات مناسب سازی را مطرح کرد.

 

 

مدیر کل بهزیستی هرمزگان در پایان ابراز امیدواری کرد با حضور رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور در اولین جلسه استان در سال 95 بتوان گامهایی بلندتر و موثرتر از سال قبل در راستای ایجاد فضا و خدماتی مناسب برای استفاده معلولین در استان برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =