اخبار, مقالات  |  16 تیر 1397

راهنمای استفاده از صندلی مخصوص جهت تخلیه اضطراری

 

A-GUIDE-TO-EMERGENCY-EVACUATION-CHAIR

با ساختمان سازی سریع در جهان ، خط افق دید شهرها تغییر و با ایجاد ساختمان های چند طبقه و آسمان خراش ها تخریب شده است . به علاوه ، ساختار این ساختمانها ، چالش های زیادی را ایجاد کرده است . یکی از این چالشها موضوع اطمینان خاطر از تخلیه ایمن و سریع به ویژه خارج شدن افراد دچار ناتوانی های جسمی ، در حین شرایط اضطراری ، از جمله به هنگام کارنکردن آسانسورها است  .

” صندلی های مخصوص تخلیه اضطراری ” یا ” صندلی تخلیه مخصوص پله های اضطراری ” یک صندلی نجات  محسوب می شوند ، و برای حرکت دادن افراد به سمت پائین پلکان طراحی و مناسب سازی شده اند و باید توسط یک فرد آموزش دیده مورد استفاده قرار گیرند . با این وسیله ، نیاز به دست زدن به بیمار حذف شده و نیازی به اعمال نیروی فیزیکی زیاد یا بلندکردن وزنهای سنگین توسط اپراتور نیست . صندلی نجات ، امداد رسانی را تسهیل کرده و  انتقالی بدون مصدومیت را فراهم می کند و به خروج سریع و ایمن افراد گیر افتاده  و افراد ناتوانی که قادر به فرار از خود نیستند ، کمک می کند .

صندلی های تخلیه بطور اختصاصی برای خارج کردن سریع و ایمن افراد در شرایط اضطراری مانند آتش سوزی، اورژانسهای پزشکی ، زمین لرزه ها ، حملات تروریستی و تخریب گسترده منابع برق در ساختمان های مسکونی یا تجاری از جمله هتل ها ، بیمارستانها ، سینماها ، استادیوم ها و مدارس استفاده می شود . در چنین موقعیت های دشواری ، با توجه به عدم امکان استفاده از آسانسورها ، افرادی که قادر به حرکت از پله ها نیستند ، به طور ایمن به سمت پلکانها هدایت می شوند . با استفاده از این صندلی ها ، افراد مبتلا به آسیب های پشت ، آسم یا هر نوع بیماری قلبی ، زنان باردار و بیماران ، که از نظر جسمی با چالش هایی مواجه اند ، به سرعت تخلیه می شوند .

A-GUIDE-TO-EMERGENCY-EVACUATION-CHAIR2

 

صندلیهای تخلیه ، سبک و بی خطر هستند و ترکیبی از سهولت استفاده و راحتی رابرای کاربر فراهم می کنند .  نگهداری آنها آسان است ، چرا که جمع و جور و تاشو هستند . تجهیزات اضطراری ویژه عبوراز پلکان در طرح ها و مدل های مختلف با ظرفیت های وزنی گوناگون ، اندازه و طرح های ارگونومیک و مجهز به صندلی های دارای وضعیت دوگانه جهت راحتی کاربران عرضه شده اند . برای هواپیما ها و سایر وسایل حمل و نقل ، صندلی های کمربندی سبک وزن وباریکی وجود دارند که در حین پرواز اجازه حرکت در راهروی آنها را می دهد .

بمنظور تامین ایمنی ساکنین ، صندلی های تخلیه نیزهمانند هشدار دهنده های آتش و تجهیزات آتش نشانی ، بخش جدایی ناپذیری از برنامه خروج اضطراری محسوب می شوند .

منبع: ترجمه و تنظیم از : مهندس عباس کاشی ( e mail : ohealth2007@yahoo.com ) ؛ منبع مورد استفاده سایت : https://www.healthproductsforyou.coml – مقاله : A GUIDE TO EMERGENCY EVACUATION CHAIR – انتشار : انجمن معلولین ضایعات نخاعی استان تهران

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − چهار =