مقالات  |  24 تیر 1397

شبکه های حصیری مانند برای تسهیل عبور ویلچر در ساحل

شبکه های حصیری مانند برای تسهیل عبور ویلچر در ساحل

Pathmat1

 

 

این شبکه ها که اصطلاحا”  PathMat  نامیده می شوند ، نوعی حصیر مانند هستند که سطوح ماسه ای انعطاف پذیر را برای ویلچر قابل عبور و مسیردسترسی عابرین به  ساحل را  محکم می کنند . بافت محکم این زیر اندازها به گونه ای است که می تواند در برنامه های سرگرمی و تفریحی کنار دریا بصورت موقت یا ثابت مورد استفاده قرار گیرد .

ساختار بافت پلاستیکی آن به گونه ایست که وقتی پهن می شود یک سطح مقاوم در برابر لغزش فراهم می کند که سفت است . ضمن اینکه انعطاف پذیری بافت آن اجازه می دهد که روی شن و ماسه و یا سطوح سنگی زیر آن به خوبی استقار پیدا کند . این سازگاری با محیط و ایجاد مقاومت در برابر لغزش باعث شده که بتوان آنها را به راحتی پهن کرد و همچنین در مواقع دلخواه جمع وجور نموده و مجددا” بر حسب شرایط محیطی از آنها استفاده نمود . این زیر اندازها به طور خاص برای افراد ، دسترسی ویلچر و قدم زدن ساخته شده و دوستداران ساحل می توانند به راحتی با پای برهنه روی آن راه بروند.

مهمترین مزایای آن عبارتند از :

قابلیت حل و جابجایی این پوشش حصیری خیلی راحت است .
•  برای دستسی ویلچر به گردشگاهها مناسب است .
• بافت پلاستیکی آن ، قوام خیلی خوبی را در برابر شن و ماسه و سنگ ریزه فراهم می کند .
•  روی سطوح صاف و موجدار ساحل به خوبی پهن می شود .
•  سطح ضد لغزش آن ، سطح ایمنی را در شرایط مرطوب فراهم می کند .

PathMat برای دسترسی به ساحل بطور ایده آلی ایمن است . نصب و راه اندازی آن سریع و آسان است و  به صورت رولهای ۵ در ۳۲ فوتی ( حدود ۱٫۵ در ۱۰ متر ) در دسترس هستند که اجازه می دهد سریع باز و نصب و راه اندازی شود . دو نفر می توانند رول آن را طی ۱۰ دقیقه نصب کنند ،  چراکه وزن آن خیلی سبک است

همچنین در صورت نیاز و برای نصب موقت  سریع برداشته می شوند .

 

Pathmat2

PathMat از مواد پایدار الاستومری UV تولید شده که پس از استفاده وکاهش اثرات محیطی ، قابل بازیافت است . این مش های پلاستیکی نرم  ، لبه های امنی دارند که نیاز به فیکس کردن و اقدامات خاصی برای محکم سازی ندارند .

Pathmat3

قابلیت حمل ، ضخامت و دوام ساخت آن ، باعث شده که برای ایجاد یک مسیر ساحلی قابل دسترس برای افراد پیاده و کاربران ویلچر به سواحل ماسه ای دریا مناسب باشد . بعلاوه ، این پوششهای حصیری می توانند در خیلی از برنامه های کاربردی که به راه رفتن و دسترسی ویلچر نیازاست ، مورد استفاده قرار گیرند .  این بافت را می توان برش به راحتی داده و مطابق با ساختار ساحل شکل داد . در ضمن این پوششها می توانند به حفظ تپه های شنی بومی کمک کنند .

PathMat ها به رنگ آبی روشن هستند . از این رو به خوبی قابل رویت بوده و مسیر ساحل با آن مشخص می شود.

این محصول را می توان با استفاده از جارو ، دمنده ، یا فشار آب تمیز کرد .

Pathmat4

 

 

 

برای ایجاد یک مسیر طولانی ، رولها توسط پینهای فلزی یو شکل پایه بلند به هم دیگر اتصال داده می شوند . محل اتصال دو رول ، به خوبی ایمن و محفوظ است و مشکلی برای تردد ویلچر و افراد ایجاد نمی کند .

بازدید 26

منبع: ترجمه و تنظیم از : مهندس عباس کاشی ( e mail : ohealth2007@yahoo.com ) ؛ منبع مورد استفاده ؛ سایت : http://www.typargeosynthetics.com – مقاله : Pathmat – انتشار : انجمن معلولین ضایعات نخاعی استان تهران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هفت =