اخبار  |  02 مرداد 1397

2 مرداد روز جهانی فیزیوتراپ

2 مرداد روز جهانی فیزیوتراپ

نقش مهم فیزیوتراپ در زندگی افراد ضایعه نخاعی

سال ها قبل از میلاد مسیح دانشمندانی چون بقراط از روش هایی مانند ماساژ، گرما، سرما و آب درمانی برای درمان بیماران زمان خود استفاده می کردند. در جریان جنگ جهانی اول این روش های درمانی تحت عنوان فیزیوتراپی برای توانبخشی مجروحان و آسیب دیدگان جنگی به کار گرفته شدند. و در سال 1921 انجمن فیزیوتراپی در آمریکا تاسیس شد، از حدود 50 سال پیش نیز این رشته وارد کشورها شد و به همت متخصصان گسترش یافت.

در روز دوم مرداد 1378 به فیزیوتراپیست ها مجوز تاسیس مراکز فیزیوتراپی اعطا شد.

امروزه با توسعه شهرنشینی ، ماشینی شدن و سبک زندگی|، افزایش وسیله نقلیه سواری و موتوری تصادفات زیادی در طول سال اتفاق می افتد که منجر به مرگ افراد شده و یا دچار آسیب نخاعی می شوند که شدیدترین حالت آن در سطح مهره های اول و دوم گردنی است.

وقتی آسیب نخاعی عارضه ای است که هزینه های سنگینی بر نظام سلامت کشور و خانواده فرد دارای معلولیت وارد می کند. در صورتی که مبتلایان به این عارضه با آگاهی کامل از فیزیوتراپی مدرن و آموزش های لازم برخوردار شوند از هزینه های سنگین که بعدها به آن ها وارد خواهد شد جلوگیری به عمل می آید.

انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان با هدف کمک به افراد دارای ضایعه نخاعی توانمند سازی آنان و برای کسب استقلال هر چه بیشتر در زندگی شخصی و انجام امور روزانه و کاهش هزینه های آتی برای افراد دارای معلولیت در سال 1390 اقدام به راه اندازی واحد فیزیوتراپی نموده است.

خدمات ارائه شده توسط این واحد فیزیوتراپی برای افراد ضایعه نخاعی کاملاً رایگان می باشد.

واحد فیزیوتراپی انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان  با حضور متخصصان مجرب فیزیوتراپ، استفاده از تجهیزات پیشرفته و با تمرینات درمانی، حرکات ورزشی باعث شده افراد دارای معلولیت با انجام فیزیوتراپی بلافاصله بعد از آسیب دیدگی نخاعی  از عوارض ثانویه ناشی از آسیب نخاعی  آن ها جلوگیری به عمل می آید.

با انجام به موقع فیزیوتراپی برای افراد دارای معلولیت باعث می شود عوارضی چون  محدودیت حرکتی، کوتاهی عضلانی، اسپاسم به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند، در نهایت هر چه زودتر به توانمندی لازم دست پیدا می کنند.

در این راستا به مناسبت روز جهانی فیزیوتراپ از فیزیوتراپ های انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان تقدیر و تشکر بعمل آمد.

WhatsApp Image 2018-07-26 at 12.15.45 (1)

 

 

WhatsApp Image 2018-07-26 at 12.15.46

 

WhatsApp Image 2018-07-26 at 12.15.47

WhatsApp Image 2018-07-26 at 12.15.45

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + چهارده =