اخبار  |  13 آذر 1397

فیصل دانش، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس: شرایط به گونه ای فراهم شود که معلولین بتوانند به راحتی در اجتماع حضور یابند

فیصل دانش، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس:
شرایط به گونه ای فراهم شود که معلولین بتوانند به راحتی در اجتماع حضور یابند

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: فراموش نکنیم که فاصله بین معلولیت و سلامت یک حادثه است و باید شرایط به گونه ای فراهم شود که معلولین هم بتوانند در شهر به راحتی تردد کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس ” فیصل دانش ” در هشتاد و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس با حضور بارانی، ریاست اداره آموزش‌وپرورش استثنایی هرمزگان، استاد مدیرعامل جامعه معلولین هرمزگان، معنایی مدیرعامل انجمن ضایعات نخایی هرمزگان با دستور کار تعامل و هم‌اندیشی شورای اسلامی شهر بندرعباس با اداره آموزش‌وپرورش استثنایی هرمزگان ،جامعه معلولین و انجمن ضایعات نخایی استان هرمزگان به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار شد، بیان داشت : بخشی از درخواست‌های جامعه معلولین در سطح شهر قابل‌اجراست و برخی کشوری است که باید نمایندگان مجلس پیگیری کنند ما نیز باید پیگیر مطالبات شما از استاندار هرمزگان بعنوان نماینده عالی دولت در استان و نمایندگان مجلس باشیم.

فیصل دانش با اشاره به استفاده کردن سازمانها و ارگانها از تولیدات جامعه معلولین بیان کرد برای استفاده از تولیدات جامعه معلولین، باید حداقل از همین مجموعه شهرداری شروع کنیم، و شهرداری می تواند پیمانکاران خود را مکلف به حمایت و استفاده از تولیدات انجمن ضایعات نخاعی همچون سفارش لباس و.. کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: امکان اتفاق برای هرکسی هست و باید شرایط جوری فراهم شود که معلولین لااقل بتوانند در شهر رفت‌وآمد کنند.

دانش اضافه کرد: در راستای حضور معلولان در شهرطرح ها و برنامه‌هایی داشتیم و تمام تلاش خود را در این زمینه کردیم، و حرکت‌هایی انجام‌شده اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، البته شهرداری در خصوص مناسب سازی این قشر از جامعه در سنوات گذشته اقدامات خوبی را انجام داده ولی متأسفانه هنوز موفق به کسب رضایت این قشر از جامعه نشده است.

وی گفت: سازمان‌های حفار پیاده‌روها را خراب می کنند و دیگر درست نمی کنند، البته این از مسئولیت شهرداری کم نمی‌کند و شهرداری می بایست نظارت بیشتری بر سازمان های حفار داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: با وجود نبود قانون مدیریت شهری باید همه ی دستگاه های مربوطه برای حضور معلولین در جامعه با هم همکاری و همراهی داشته باشند تا شاهد حضور بیشتر این قشر از جامعه در فعالیت های اجتماعی و مکان های عمومی باشیم.

دانش با بیان اینکه جدا سازی معلولین از دیگر افراد کار صحیح و قابل قبولی نیست ،خاطر نشان کرد: نباید فقط یک پارک مختص معلولین ایجاد شود بلکه میبایست تمامی پارک های سطح شهر به گونه ای مناسب سازی و ساماندهی شوند که همه اقشار جامعه از جمله معلولین بتوانند از این پارک ها استفاده کنند.

http://shora.bandarabbas.ir/index.aspx?siteid=49&pageid=2170&newsview=5918

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 6 =