اخبار  |  13 آذر 1397

تلاش مجلس برای اجرای قانون حمایت از معلولان به بار نشست/دولت به وعده خود در جهت حمایت از معلولان جامه عمل پوشاند

تلاش مجلس برای اجرای قانون حمایت از معلولان به بار نشست/دولت به وعده خود در جهت حمایت از معلولان جامه عمل پوشاند

رئیس کمیسیون تدوین و بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان در مجلس، از اجرای ماده 30 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و لحاظ ردیفی در بودجه 98 از سوی دولت برای تحقق این مهم خبر داد.

همایون هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن تشکر از افرادی که در حوزه ارائه خدمات به معلولان فعالیت دارند، گفت: امسال اتفاقات خوبی در حوزه حمایت از معلولان افتاد، کما اینکه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مورد بازنگری قرار گرفت و به تصویب رسید.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به ویژگی‌های قانون جدید حمایت از معلولان، ادامه داد: در این قانون به موضوع مناسب‌سازی محیط شهری، حمایت‌های مستقیم اعم‌از بیمه و اشتغال معلولان به طور دقیق پرداخته شده است و نقاط ضعفی که در قانون قبلی وجود داشت، برطرف شد.

پاسخ مثبت دولت به مطالبه بهارستان‌نشینان در جهت حمایت از جامعه معلولان

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان الزام‌آور بوده و شورای عالی نظارت بر حسن اجرای این قانون با ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده است که قدرت اجرایی قوی دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امسال بعد از پیگیری‌هایی که انجام شد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پی ملاقاتی که با تعدادی از معلولان داشته، دستور داد که یک ردیف مستقلی در بودجه 98 ذیل ردیف اصلی بودجه سازمان بهزیستی ایجاد شود، ضمن اینکه وی خبر بسیار خوبی به بنده داد مبنی براینکه ایجاد این ردیف در لایحه بودجه در قالب مبلغ قابل‌توجهی اعتبارات لحاظ شده است.

اجرای ماده 30 قانون حمایت از معلولان تحولی عظیم در حوزه خدمات‌رسانی به این قشر

هاشمی بیان کرد: اگر این میزان اعتباراتی که رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در بودجه 98 لحاظ کرده، عملیاتی شود، قطعا در حوزه ارائه خدمات به معلولان اعم‌از مناسب‌سازی شهری، خدمات مستقیم بیمه‌ای و حمایت‌های جبرانی، تحولی عظیم رخ خواهد داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: بر اساس آمارها تعداد افرادی که از خدمات حمایتی ارائه شده برای معلولان در حوزه توانبخشی و جبران کارایی بهره‌مند می‌شوند 2 درصد از جمعیت کشور یعنی حدود 1.5 میلیون نفر است که امسال سازمان بهزیستی حدود 800 هزار نفر از آنها را تحت حمایت قرار داده است، ضمن اینکه تعداد افراد ناتوان و کم‌توان بر اساس نورم 10 درصد بوده که حدود 8 میلیون نفر در کشور را در برمی‌گیرد.

رئیس کمیسیون تدوین و بازنگری قانون جامع حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بعد از پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی که انجام دادیم در نهایت دولت به وعده خود جامه عمل پوشاند و ماده 30 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان را اجرا کرد که دولت را مکلف کرده است در راستای اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در ذیل برنامه رفاه، ردیفی اختصاصی در بودجه در نظر بگیرد.

لینک خبری

http://www.icana.ir/Fa/News/411411

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + نوزده =