اخبار  |  13 آذر 1397

در هشتاد و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس : عدم تبیین حقوق شهروندی معضل بزرگ معلولان است/ معلولان شهروند درجه دو نیستند

در هشتاد و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس :
عدم تبیین حقوق شهروندی معضل بزرگ معلولان است/ معلولان شهروند درجه دو نیستند
مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی استان هرمزگان گفت: اصلی ترین مشکل معلولان چه در کشور و چه در استان عدم تببین حقوق شهروندی آنان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فرشید معنایی در هشتاد و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس که سه‌شنبه برگزار شد اظهار داشت: هرمزگان بیشترین آمار معلولان در مبحث سوانح شهری را دارد.

وی افزود: نهضت همسان‌سازی پیاده‌روها اگر در بندرعباس ادامه پیدا می‌کرد و با استانداردهای تعریف‌شده به سرانجام می‌رسید این شهر مناسب‌ترین مکان برای حضور معلولان بود و انتظار داریم راه‌های دسترسی و پیاده‌روها نه تنها برای معلولان که برای سایر اقشار از جمله سالمندان نیز همسان‌سازی شوند.

معنایی گفت: جامعه بیشترین محدودیت و معلولیت را ایجاد می‌کند و این معلولیت رابطه تنگاتنگی با امکانات دارد و به هر میزان این امکانات کاهش یابد معلولیت بیشتر است.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین مشکل معلولان عدم تببین حقوق شهروندی آنان در کشور و استان است.

مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی استان بیان‌کرد: متاسفانه در جامعه به معلول با دید شهروند درجه دو نگاه می‌شود، باید این دید از معلولان برداشته شود.

وی افزود: در زمانی که انسان خود را برای زندگی در فضا آماده می‌کند اگر زیرساخت‌ها برای حضور در جامعه برای معلولان آماده نمی‌شود باید از چشم دولتمردان دید، ما امیدواریم شورای شهر و شهرداری در کنار ما باشند و مشکلاتی نظیر ایاب و ذهاب معلولان مرتفع شود.

معنایی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم شهرداری، خودروهای ویژه معلولین را که هزینه ناچیزی دارد به ناوگان حمل و نقل اضافه کند.

مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی استان هرمزگان با درخواست از مسوولان در جهت کاهش فاصله میان مردم عادی و معلولان گفت: امیدواریم بستری فراهم شود که مشکلات اساسی معلولان به حداقل برسد و نیز نمایشگاه‌های برای عرضه محصولات تولیدی معلولان دایر شود.
لینک خبر
http://hormozgan.farsnews.com/news/13970914000039

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 4 =