مقالات, مناسب سازی  |  10 دی 1397

رمپهای قابل حمل (همراه ) برای کاربران ویلچر

رمپهای قابل حمل (همراه ) برای کاربران ویلچر

 

محدودیت جابجایی و عبور ومرور افراد می تواند ناشی از مسائل مختلف باشد . این محدودیت های چه ناشی از آسیب یا ضایعه باشد ، چه به دلیل بیماری یا پیری ، تا حدود زیادی با استفاده از یک ویلچر برطرف می شود. با وجود اینکه این موضوع ممکن است تا حدی حل شود ، اما امکان دارد نوع دیگری از مشکلات ایجاد گردد . محیط زندگی اطراف ما نسبتا” ناهموار است و می تواند موانعی را برای کاربران ویلچر ایجاد کند . ایمن ترین راه برای غلبه بر این مانع چیست ؟ رمپ های قابل حمل یا همراه می توانند به این معضل پاسخ دهند و حس استقلال و کیفیت زندگی مناسب را به فرد برگردانند .

دنیا ناهموار است 

برای افراد سالم ، عبورو مرور دردنیای اطراف ما ممکن است در زمان های مختلف دشوار باشد . اکنون تصور کنید که استقلال و تحرک شما ، به دلیل آسیب یا بیماری محدود شده باشد . ویلچرها در زمینهای مسطح بسیار کارآمد هستند ، اما گاهی تغییر ارتفاع سطوح ( حتی  تا حد مختصر ) مشکل زا شده و تبدیل به یک مانع می شود . بهترین راه برای غلبه بر این چالش ، همراه داشتن یک رمپ قابل حمل با ویلچر است . شما می توانید خیلی از رمپهای قابل حمل را به همراه خود داشته باشید ، تا برای مقابله با هر نوع زمینی که تجربه می کنید ، از آن استفاده کنید .

رمپهای قابل حمل بصورت انواع و اقسام مختلف ساخته و عرضه شده اند .  در اینجا برای آشنایی با آنها چند نمونه توضیح داده شده است :

  1. رمپ لبه دار با قابلیت تغییر زاویه لبه :رمپ لبه دار با قابلیت تغییر زاویه لبه

این رمپ ، یک رمپ اتوماتیک دارای پایه های قابل تنظیم و لبه لولائی است و می تواند به عنوان یک رمپ موقت برای عبور از روی آستانه درگاههایی که به سمت بیرون یا داخل می چرخند ، سطوح غیر همسطح یا حتی تک پله ها مورد استفاده قرار گیرند .  تا حدی دارای قابلیت تنظیم عمودی ارتفاع هستند ( حدود ۵/۲ تا ۲۰ سانت ) ، سطح آنها  مقاوم در برابر سر خوردن بوده  و می توان با خیال راحت از آنها در هر شرایط آب وهوایی ، استفاده کرد . به دلایل ایمنی ، بار مجاز روی آن هرگز نباید از  حدود ۳۲۰ کیلو بیشتر باشد .

     ۲. رمپ به شکل پادری زاویه دار:رمپ به شکل پادری زاویه دار

این رمپ برای عبور از دربهای شیشه ای کشویی ایده آل است و اختلالی در حرکت درب های کشویی ایجاد نمی کند . ۱۰۰ درصد ازلاستیکهای بازیافتی ساخته شده است . این موضوع باعث شده که در شرایط خشن بیرون درب ، یک ورود / خروج نرم و ایمن داشته باشیم  . سطح آن در برابر لغزش مقاوم است . عرض قابل استفاده ۹۰ سانت است و تا وزن ۳۸۰ کیلو را تحمل کند . در بلندی های ۳٫۵ و ۶٫۵ سانتی در دسترس هستند . البته در صورت لزوم می توان آنها را به اندازه دلخواه برش داد.

  1. رمپ های لبه دار جانبی از دو طرف :رمپ های لبه دار جانبی از دو طرف

هنگام استفاده از رمپ های موقت ، موضوع مونتاژآنها توسط فرد ممکن است با پیچیدگی هایی همراه باشد.   از آنجایی که این رمپ یک تکه است ؛ این مشکل  برطرف شده است . همچنین این رمپ ازآلومینیوم با دوام ساخته شده ، زنگ نمی زند ودرمعرض عوامل محیطی فضای آزاد بیرون منزل حفظ می شود . سطح رویی خیلی از رمپ های بیرونی اغلب لغزنده است ، اما این رمپ مجهز به یک سطح غیرقابل نفوذ است که به طور قابل ملاحظه ای ازهرگونه خطر لغزش ویلچر جلوگیری می کند . عرض استاندارد آن حدود ۹۰ سانت است و می تواند تا ۳۶۰ کیلو وزن را تحمل کند . عملا ” نیازی به رسیدگی خاص وتعمیر و نگهداری ندارد . آلومینیوم ماده ایده آلی برای رمپ محسوب می شود ، چراکه هم سبک است و هم محکم . این رمپ قابل حمل را می توان با یا بدون دستگیره نصب نمود .

  1. رمپ تاشوی چمدانی :رمپ تاشوی چمدانی

با توجه به مشکل حمل و نقل و مشکل استفاده از خیلی رمپهای موقت!  استفاده از این رمپ ها ، به اندازه سهولت حمل و نقل آنها آسان است . این رمپها به راحتی حمل می شوند ، بنابراین می توان از آنها جاهای مورد نیاز استفاده نمود . در مجموعه ای از اندازه های مختلف بین ۶۰ تا ۳۶۰  سانت  وجود دارند ، و برای هر نوع زمین یا درجه نامسطح می توانند مورداستفاده قرار گیرند  . پین آن به سادگی برداشته می شود و رمپ را به دو بخش جدا می کند . یک کفی ۲۹ اینچی ( ۷۳ سانتی ) ایجاد می کند که می تواند تا وزن ۳۶۰ کیلو را پشتیبانی کند . یک سطح غیرلغزنده هم برای عبور ایمن و راحت دارد  . این رمپ قابلیت تنظیم صفحات از پایین را دارد و فرد می تواند به طور مستقل مطابق با زمین زیر آن ، تنظیمات لازم را انجام دهد. و بطور کلی رمپی ایمن و راحت است !

  1. رمپهای لولائی بلند :رمپهای لولائی بلند

خیلی وقتها ، کاربران ویلچر نیاز دارند به محیط اطراف خود و به جاهایی که افراد عادی نیاز دارند ، دسترسی پیدا کنند . این رمپها نیز از آلومینیوم سبک و قوی ساخته می شوند و حمل آنها آسان است . در طولهای ۶۰ تا ۳۶۰  سانتی  موجود هستند ،عرض آن به پهنای۶۰ سانت باز می شود تجمل وزنی آن ۳۶۰ کیلو است . سطح غیرلغزنده آن اجازه می دهد تا برای بیشتر شرایط آب وهوایی قابل استفاده باشد . دستگیره های ارگونومیک آن صرفا” هنگام انتقال از روی رمپ تاشو به جاهایی که ممکن است نیاز باشد ، استفاده می گردد .

  1. رمپ چمدانی با قابلیت سه بار تا خوردنرمپ چمدانی با قابلیت سه بار تا خوردن

 

این نوع رمپها ، برای رفتن به بالای پاگردها ، پلکان  یا وسایل نقلیه بزرگ ایده آل است .  قابلیت تا شدن به دو قسمت اختصاصی را دارند تا  برای عبور از پله ها و به عنوان یک رمپ قابل حمل برای خودروها / ون مورد استفاده قرار گیرد . ظرفیت وزن ۳۶۰ کیلو است . دارای سطح مقاوم در برابر لغزش بوده و به صورت یک تکه طراحی شده است . به ویژه برای اسکوتر ها و ویلچرها طراحی شده اند ، و  نباید از آنها برای اهداف تجاری استفاده  نمود . با وجود سبکی بیشتر ، هنگامی که رمپهای طولانی تری نیاز باشد ، می توان از آنها استفاده نمود . برای کاهش وزن جابجایی آن می توان آن را به دو بخش جداگانه تبدیل نمود .

در نهایت باید به این مطلب اشاره کرد که  :

آگاهی از محیط اطراف و محدودیت های آن ، باید بخشی از فرآیند تصمیم گیری درهنگام انتخاب نوع رمپ قابل حمل باشد . محیط اطراف ما در بهترین حالت هم ، ناهمواراست و می تواند مشکلات زیادی را برای افراد دچار محدودیت حرکتی یا فقدان توانایی حرکت ، ایجاد کند . رمپ های دستی قابل حمل اجازه می دهند که این افراد بتوانند آزادانه وبطور مستقل بر این موانع غلبه کرده و کیفیت زندگی خود را حفظ کنند  و مطمئن شوند که آنها می توانند به هر کجا و هر مکان که می خواهند دسترسی داشته باشند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − ده =