اخبار  |  19 آذر 1398

در جلسه شورای شهر مطرح شد: بندرعباس فاقد مرکز توانبخشی دولتی برای معلولان است

در جلسه شورای شهر مطرح شد: بندرعباس فاقد مرکز توانبخشی دولتی برای معلولان است

جلسه ۱۴۷ شورای شهر بندرعباس به بررسی مشکلات و معضلات جامعه معلولان اختصاص یافت که در این بین مدیرعامل جامعه معلولان و رئیس انجمن ضایعات نخاعی استان انتقادهای تندی را در خصوص عدم رعایت حقوق شهروندی این قشر مطرح کردند.

 

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، جلسه یکصد و چهل و هفتم شورای شهر با دستور کار هم اندیشی میان شورای شهر و شهرداری بندرعباس با جامعه معلولان استان برگزار شد.

در این جلسه مدیرعامل جامعه معلولین استان هرمزگان اظهار داشت: جامعه معلولین استان هرمزگان و انجمن ضایعات نخاعی چند سال پیش زمینی را تملک کردند تا در آن دو مجتمع خدماتی و درمانی برای معلولین بسازند.

وی ادامه داد: در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر بندرعباس مصوب شد که این دو قطعه زمین از طرف شهرداری مشمول تخفیفات و حمایت های ویژه ای شود و کلیه عوارض آن کسر شود.

محمدرضا استاد ابراز داشت: هم اکنون یک فرد که پزشک هم هست مزاحمت هایی برای انجام و ساخت پروژه مجتمع های معلولین ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: مزاحمت های او در صورتی در حال رخ دادن است که تخلفات او محرز بوده و 2 متر به ملک انجمن ضایعات نخاعی و جامعه معلولین تجاوز کرده اما کارشناس شهرداری ما را با 40 سانتی متر اشکال بعنوان متخلف معرفی کرده و اصلا به تخلفات او نپرداخته است.

مدیر عامل جامعه معلولین استان هرمزگان تصریح کرد: بعنوان یک شخصیت حقیقی و حقوقی خواستار حمایت مسئولان برای احقاق حقوق پایمال شده معلولین هستم.

در ادامه جلسه مدیرعامل انجمن ضایعات نخاعی هرمزگان نیز به بیان برخی کاستی ها پرداخت و ابراز داشت: زیر ساخت های شهر برای حضور معلولین در سطح جامعه آماده نیست و آن ها با مشکلات بسیاری روبرو هستند چنانچه خود من برای اینکه به شورای شهر بیایم و از آنجا به مطب پزشک بروم باید 3 ویلچر عوض کنم.

وی عنوان کرد: در شهر بندرعباس هیچ ساختمان پزشکان استانداردی وجود ندارد که معلولین به آسانی بتوانند در آن رفت و آمد کنند.

فرشید معنایی بیان کرد: بندرعباس حتی یک مرکز توانبخشی معلولین ندارد که دولتی باشد و حال ما که جور دولت را می کشیم اینگونه در مسیر ساخت مرکز توانبخشی مان سنگ اندازی می کنند.

وی تاکید کرد: در جامعه ما معلولین از حقوق شهروندی، انسانی، مادی و معنوی محروم می شوند و بعد همیشه شعار داده می شود که باید به معلولین احترام گذاشته شود.

در ادامه اعضای شورای شهر بندرعباس هر کدام به نوعی از نوع رفتار با معلولین و سنگ اندازی هایی که در مسیر ساخت مراکز خدماتی معلولین می شود ابراز تاسف کردند و از شهرداری بندرعباس خواستند تا هر چه سریعتر به مشکلات رسیدگی کند.

عباس امینی زاده شهردار بندرعباس اظهار داشت: شهرداری در شهر بندرعباس با جوامع مختلفی روبرو است و با این بودجه محدود نمی تواند همه مشکلات را مرتفع کند.

وی بیان کرد: ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم شهر را در حد مناسب برای معلولین آماده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوعات پیش آمده در راه ساخت مراکز مربوط به معلولین باید در فضایی آرام و بدون تنش حل شود و هیچ کدام از طرفین متضرر نشوند.

به گزارش تسنیم، شهردار بندرعباس قول مساعد داد که تا هفته آینده به وعده هایی که شهرداری بندرعباس به جامعه معلولین استان و انجمن ضایعات نخاعی داده است عمل کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پانزده =